Miksi mennä ostoksille normaalihinnoilla, kun voi mennä Final Sales-aikaan? Eilisen saldo oli 1* caprit, 1*neule, 1*poolo, 2*alushousut ja 4*sukat. Ja rahaa tuhraantui 35 euroa. Tätä pitää tehdä useamminkin.
***
Työpaikkani on keskisuuri(tai jopa ehkä yksi suurimmista) toimija tietoliikennealalla, ja kohtaan päivittäin erilaisia näkemyksiä ja erilaisia kuluttajia, joilla suurimmalla osalla ei ole pienintäkään hajua, mitä he todellisuudessa ostavat. Koska kaikki on niin uutta, ettei tavallinen tallaaja pysy perässä.
Miksi ostaa hienot laitteet, jos et edes niitä osaa käyttää, tai parhaimmillaan, et edes halua käyttää niiden ominaisuuksia? Kärsivällisyys ei riitä uuden teknologian kanssa, eikä sen kompasteluita anneta anteeksi. Olen tullut siihen tulokseen, että kaikki joka on teknologisempaa kuin abloy-avain on turhaa. Miksi navigoida, kun on kartat? Miksi soittaa videopuhelu, kun voit mennä käymään?
Samaan aikaan on upea seurata teknologian kehitystä (ja yllättyä, vaikka taidankin itse asiassa olla alan ammattilainen), mitä kaikkea voimmekaan saada aikaan. Ehkä olenkin vain kyllästynyt niihin, jotka eivät ymmärrä?
***
Meille tulee tänään uusi televisio. Televisio, jonka tuoteselostetta en ymmärrä. Toivottavasti siinä on selkeä on/off nappi. Se riittää.
maanantaina, heinäkuuta 30, 2007
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
1 kommentti:
Kävin tänään avaamassa laajakaistan mun uuteen kämppään <3 Viereisellä tiskillä vanhempi nainen vastusti kovaan ääneen. Ei mennyt kaaliin myyjän selitykset siitä, että tuote on sama mutta yritys eri. Ei Prismasta ostettua Valion maitoa voi palauttaa Citymarkettiin. Mutta kaikki ei ole sitä kauppakoulua käyneet...
Mun laajakaistan kylkiäisinä tuli digiboksi eli mä tein ainakin hyvät kaupat :D
Lähetä kommentti