lauantaina, heinäkuuta 14, 2007

Lauantaityöt

Lauantaitöissä ei sinänsä ole mitään pahaa. Keksin heti paljon muitakin ammatteja, joissa ahkeroidaan myös lauantaina, öisin ja pyhisin; kaupan myyjät, sairaanhoitajat, poliisit, palomiehet... Kuitenkin, kun työnantaja olettaa minun haluavan olla töissä n. 7 lauantaita kymmenestä, on se jo vähän liikaa. Minulla on ns. kokopäivätyö, satunnaisia lauantaitöitä. Ja taas kolme lauantaita putkeen. Alkaa vähän hajottamaan.

Aamulla istuin bussissa, joka normaalisti on tupaten täynnä ihmisiä. Tänään olin pätkän matkaa ainoa ihminen bussissa. Ei ole luonnollista mennä lauantaina siihen aikaan bussilla. Haluan normaalin päivätyön. Mistä sellaisia saa?

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Mulla lauantait ja sunnuntait on melkeinpä parhaita työpäiviä - hiljaisia. Voi lukea roskalehtiä tai kirjaa samalla ;) Mulla on yleensä vaan yks vapaa viikonloppu kuukaudessa, mutta niistä sit maksetaankin parhaiten. Ketuttaa mennä johonki ma 8-16-vuoroon, josta saa vähiten palkkaa ja joka on kaikista kiireisin :/

Mieluitenhan sitä nauttis kesästä eikä kävis töissä ollenkaan, mutta kun ei edelleenkään ole sitä elättäjää ;p