lauantaina, syyskuuta 02, 2006

Jaetaanko sairaskertomuksia?

Jostain syystä flunssaepidemian myötä kaikki kommunikaatio töissä, koulussa, kotona, kavereiden kanssa, kaikki aina kilpistyy sairaskertomukseen. Mulla on limaa kurkussa. Mullapa onkin tällanen kuiva yskä. Mutta kyllä on kova tauti. Viides sairaspäivä, ja nyt lähti järki. Mä haluun elää!

I don't know who invented high heels, but all women owe him a lot.

Viime viikonlopun jalkakivut hellitti vasta tänään. Minkä takia sitä aina ryhtyykin, uudestaan, ja uudestaan, kiduttamaan itseään korkokengillä? Kauniita kenkiähän ne on, ja joka kerta kun kävelee korkkareilla, on kuin koko itsetunto olisi löytynyt uudestaan. I'm a self-made woman-tyyliin.

It's better to be unhappy alone than unhappy with someone.

Über-bitch meets the ex-friend. Ensin hyvin kliininen puhelinkeskustelu. Sitten mielinkielin tapaaminen, kätellään. Mutta hyi sä oot sairas, mä meen desinfioimaan käden. Mitä meille tapahtui? Me on tunnettu 7 vuotta. Ja nyt sä tunnut vihaavan mua. Olenko mä paha, vai haluatko sä vain syyttää mua? Maybe I'm better off without him.

A career is wonderful thing, but you can't snuggle up to it on a cold night.

Opintojen pitkän tunnelin päässä näkyy jo valo. Nyt pikkuhiljaa siirryn sinne paisteeseen, lokakuussa mä olen jo working girl. Oikeesti. Ja se kauhistuttaa, innostaa, pelottaa, jännittää. Siistiä.

My work is the only ground I've ever had to stand on. I seem to have a whole superstructure with no foundation -- but I'm working on the foundation.

Mulla on siis kuukausi aikaa kehittää itselleni elämä. Opiskelijaelämä ei kelpaa harrastukseksi työssäkäyvälle. Vaihtaribileet vielä vähemmän. Party, anyone?

Lainaukset aina niin ihanalta Marilynilta.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kuvittelin ennen, että sairaskertomusten jakaminen on vanhojen ihmisten juttu. Kunnes itse ryhdyin samanlaiseksi. Muutenkin sitä integroituu aikuisuuden kanssa joka päivä vähän lisää, yög.

Mä kyllä vähän epäilen, että mun ainoat kaverit Beepeeaalla on just ne vaihtarit. Where's the party? :D

Suvi kirjoitti...

Tänään juhlat, kiinnostaako?